Sunday, February 21, 2010

I am going to oversea...yahoooooo...

Hello. Mcm biasa, aku cuba nak wat entry seringkas mungkin sbb hakikatnye, aku x brape igt pun apa yg aku lalui. Basically, kehidupan aku agak sweet la sepanjang minggu lps.


Aku balik ke umah teman aku ni agak lambat sebab hari bekerja cuma 3 hari jek mgu lps. Dia ke Langkawi. Aku x ikut. Sebab aku spend time di umah adik aku. Menemani dia survey kereta plus abah aku dtg. Jd aku cuma balik ke umah ni setelah dia pulang dr Langkawi dan Penang.

Minggu lps aku makan di tmpt biasa, Gulam. Hari Jumaat, aku makan di restoren feveret aku yg aku dok panggil RASA. Padahal nm sbenar dia Restoren Idaman. Adalah sebab kenapa aku smp skang masih panggil dia RASA. Memula nak pg ke Santai. Tp sbb x familiar. Kemudian jek la.

Pg Jumaat tu, aku br dpt tahu yg aku harus ke Canada dlm bulan 4. Ada la dlm sebulan ke sana. Aku leh stay lbh kalau aku nak. Tiket pg balik ditaja. Tp kalau aku stay lbh, makan minum dan hotel akan kn tanggung sendiri. Tidaklah aku hingin. Isnin esok aku maybe kena jumpa client yg memerlukan khidmat kami di sana. Takutnye aku nak jumpa dia. This is so sudden. Banyak sgt preparationnye. Aku pg sn nanti bukan memain ye...Very der pro der memerlukan skil which is aku mmg x so der ada makanya kenalah byk practice sementara prepare nak pergi neh.

Preparation bj jgn citerlah tambahan lak nanti aku pg masa winter. Sejuk tak hengat. Aku diberitahu dorg dah tempah suite utk kami. Sorg sebilik. Wowz...But then hasil perbincangan dgn leader aku, dorg setuju bg kami apartmen dgn dua bilik. Tetap nak kami dok bilik berasingan. Bagus2...Ada dapur sbb leader aku tkt kami susah dan boring dgn makanan di sana. Ye betul. Otak aku dah imagine nak bawak Maggie berpaket-paket. Aku tak berapa tahu tentang Canada. Selama ni otak aku hanya pk nak pg UK, tak pernah pk nak ke Canada. Jd smp kat sana nanti, tetau nak sight seing kat mane. Haruslah aku google dulu destinasi pelancongan di sana. Aku dibenarkan melancong dgn duit perbelanjaan harian ditaja. Yezz....Ini peluang besar utk aku. Kalau aku sia-siakannya, aku mmg lah bodoh. Mmg mengejutkan sbb dalam sehari dpt berita ni, dgn taklimat lagi. Hari yg sama aku present kerja aku plak kat manager.
Hadeh, aku rs cam nak kena sakit jantung dah pada hari tu.

Syukur Alhamdulillah. Terima kasih sgt2 wahai Tuhan kerana KAU beri aku rahmat yg besar ni. Aku InsyaAllah akan guna peluang ini sebaik mungkin. Biar menderita bersusah-payah skang asalkan aku senang di kemudian hari.

Semua ni buat aku pk panjang tentang umah br yang aku nak beli. Kewangan aku menjadi tight disebabkan ini sbb aku kena wat pasport, kad kredit dll(aku x guna kad kredit selama ni ye. Skang kena buat sbb kat sana nanti jgn mimpi nak cucuh ATM setiap minggu cam aku wat skang). nak beli baju utk winter bukan murah. Nak tukar duit ke canadian dollar lagi in advance. Haiyoh. Takpe, byk yg aku kena blaja skang. Ini semua baik utk aku. Aku takut sbenarnya nak citer pasal ni. Tkt x jd, tp leader ckp ia dah 90% confirm, so aku citer je la. Aku sronok sbenarnya. Mak abah mesti happy.

Haish, x sabar nak pg jejak kaki ke sana. Mimpi indah aku dah nak bermula...Tuhan, jd kanlah ianya kenyataan. Terima kasih sekali lagi. Syukur Alhamdulillah.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails