Wednesday, February 17, 2010

Koleksi ingatan mingguan

Hello. Sgt la maaf. Aku x dpt igt kesemua perkara yang sbenarnya aku nak coretkan. Biasalah, lately mcm ada penyakit hilang ingatan sket. Haha...

Erm, aku try recall la memana yg boleh. Minggu lps, semua org di sekeliling aku sibuk dgn kedatangan Raya Cina. Aku pun tumpang beraya. Tak balik kg pun sbb parents dtg mcm biasa. Tak yah nak susah payah pk psl balik kg. Otak aku pk nak cuti jek. Alfred sudah balik awal2 lagi. Meninggalkan aku kebosanan di sini. Tak de la buhsan sgt. My life goes well last week. Dpt 2 bj oren. Aku sangka Alfred yg bg. Rupanya dr Ming. Thanx a lot. Sedap, manis.

Aku dpt sekotak oren juga dr abah. Setiap adik beradik aku dpt. Ada beberapa kotak lagi utk kami makan bersama. Aku dpt baju Adidas. Belom pakai lagi. Baju yg imported from China dulu dah pakai minggu lepas. Tak de brand pun. Biasala barang dr China.

Aku belum baiki umah lagi. Tp dah gedik order set sofa hari Jumaat, 12 Februari 2010. Harga dia worth more than 5 K. Oh...Itu tak termasuk coffee table. Aku x diberitahu harga. Tp coffee table akan dpt sekali la nanti. Dia bg free ke...? Kalau betul, baguslah...Selamat duit aku. Ngahaha...Erm, bila nak smp, I dunno sebab order dr tpt yg biasa aku order brg umah aku.

Adik survey kerete hari Sabtu keesokan arinye. Aku ngan parents ikut. Instead of survey kereta dia, aku survey kereta aku sendiri. Ada kereta yg aku nak tu. Harga pun dlm range yg aku bajet. Cukup gaji utk beli. Tp lps aku pk2, aku rs hold dulu. Apatah lagi skang ni bukan sj x duduk umah sendiri, malah pakai kereta sendiri pun 80% hanya waktu malam. Jd kereta bukan lagi keutamaan. Aku nak beli Nissan Murano satu hari nanti. Tgulah bila aku dah kaya raya nanti. hahaha...(~ntah la bila, maap la ye coz mak neh mmg verangans jek tak sudah...)

Hari ni Rabu(17 Feb 2010), atas beberapa sebab(~or lbh tepat dipanggil pengaruh), aku decide utk beli another new house. Depositnye of coz more than harga set sofa aku. Not sure yet bila. House tu dah siap. Urusannya jek lom pasti akan dilakukan bila. Bila bab duit ni, x leh main2. Aku akan beli umah ni together ngan abg aku yg kedua. Dia beli satu, aku beli satu. Tpt yang sama. Parents aku approve pembelian kali ni. Erm, aset.

Love story-Ringkasan jek. Aku dulu ada satu best fren. Dia nak kahwin ngan org lain sbb aku. Br2 ni keadaan jd huru-hara sbb dia dah dpt tahu yg aku ni not yet married and x de balak pun. Skang aku dan dia tgh tgk perkembangan. Sebab pada masa dia hubungi aku tu, sbenarnya dia nak bg kad kahwin dia. Aku x sure la dia skang x jd kahwin ke hape. Tp aku x kisah pun kalau dia teruskan perkahwinan dia. Kalau tak jd pun bgs juga. I welcome u la my ex-beloved best friend.

~Jahat aku ni ek...Ngaha...Mungkin perkara yang aku nak sesalkan skang ialah approve dia utk trskan dgn perempuan tu lbh kurang 3 tahun dulu...Bodoh aku ni, bodoh...Aku pun tak tahu la skang adakah aku nak jd selfish or what....hah, tired la asik berkorban utk org lain. Perempuan tu smp skang pun tak tahu aku dah muncul dlm hidup mamat ni 3 tahun sbelum kehadiran dia.~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails