Tuesday, October 27, 2009

Nak tonton "Pisau Cukur"

Erm, aku berhasrat menonton filem ni. Sebabnya, kawan baik aku kontek aku sekitar 2 mgu lepas, mengajak aku datang ke umah dia. Dia x ckp dgn jelas. Tp aku rs dia dah berjaya tgl sendiri sekarang. Itulah yang kami tgu selama ni. Fuhh, leh ler enjoy sakan dgn dia lps ni. Aku pk, nak buat apa masa aku dtg jenguk dia nanti. Patut celebrate kejayaan dia tgl sendirian tu. Aku rs cam nak tgk wayang. Tup-tup, kuar lak filem ni. Aku tgk previu dia, rs agak menarik jugak untuk ditonton. Suppose to be fun right...Filem mcm ni, aku rs dia leh layan lagi. Kecualila dia x nak tgk Fazura.
Aku nak tgk Fazura, nak tgk Maya Karin jugak. Jd sebab tu aku nak tgk filem ni. Dorg digandingkan pun ada sebab kan. Can't wait to see it. Tp aku ada berita buruk pulak. Betapa malangnya aku ni bulan akan dtg ni, gaji aku kurang SERIBU !!! dr yang sepatutnya. Mangkuk...Makanya, x dptla aku nak peg menjenguk dia dan bersukaria spt yg diidamkan. Wahai Tuhan, kami dah kempunan nak bertemu ni. Berbulan-bulan aku x jumpa dia. Kenapala aku ditakdirkan menerima naseb sebegini. Oho, aduhai. Bos aku tersilap buat gaji. Gaji diuruskan oleh pihak ketiga. Jd x sempat nak tarik balik apa yang dah diisukan. Akibatnya, gaji aku yang terkurang tu akan masuk bulan akan dtg punya gaji. Masa tu kaya la. Tp sempat la dia merajuk dgn aku nanti sbb x jenguk dia spt yang dijanjikan. Huhu, sedey aku, tak dpt tgk Pisau Cukur ni dgn dia. Ktrg ni nak jgk blaja jd pisau cukur...Boleh ke...? Ngehe.
Nape bila gaji kurang, aku x dpt pg jumpa dia...? Motif utamanya satu aje: Duit. Bila duit kurang, aku kena la bajet2. Manalah tahu, silap ari bulan aku lak yg x mampu nak pg keje sbb x cukup duit. Ngahahah...Dia tgl jauh nun di hujung sana Selangor manakala aku lak kat sini neh juga di hujung Selangor. Mcm mana kata ya, dia di Utara, aku di Selatan. Ke terbalik. Ntah la, aku pun x pasti. Dia yang aku dok sebut ni perempuan ye, bukan lelaki a.k.a bf. Dia perempuan and my very best buddy. Jauh di mata tp dekat di hati. She' one you can call, a friend indeed.
Oh, aku dah merapu. Ini sinopsis cerita Pisau Cukur tu. Sket jek. Bg aku x de apa yang menarik pun tentang isi ceritanya. Tp yang menarik ialah lokasinya, pelakonnya dan endingnya. Nak tahu tu jek. Hiburan semata-mata pun kan. Layankan aje. Thumbs up if it is really good. Memandangkan aku x dpt tgk kat panggung, kena la aku beli version lanun. Pirate dvd hunting start...Yeah2.
Sinopsis:
Apa yang akan terjadi bila mangsa dan pemburu sama-sama terperangkap di atas kapal percutian mewah? Dua orang gadis pisau cukur, Bella (lakonan Nur Fazura) dan Intan Bella (lakonan Maya Karin), bertembung dengan tiga orang Datuk, tiga orang isteri Datuk, dua orang anak Datuk, seorang detektif dan seorang peminat setia Bella. Siapakah yang memburu dan siapa pula diburu? Dalam pelayaran yang penuh kejutan dan kelucuan, apa pun boleh terjadi! Temui "PISAU CUKUR" di pawagam 5 November 2009.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails