Thursday, November 12, 2009

Encik Iras yang memeningkan...

Ari ni aku dtg keje awal. Aku terlepas bas di stesen komuter td. Aku smp jek, bas dah blah dpn mata...Halamak. Terpaksalah aku naik teksi. Tak pasal2 melayang 6.40 hengget aku.

Sejak petang Rabu, aku x sng duduk sebab sebelum aku naik bas untuk balik, ttb ada pegawai cr aku. Aku sangka keje aku ada masalah. Bila aku dtg pg ni, aku cek email yang dorg tak hantar pun kepada aku, sebaliknya kepada middle team. Team ni mmg org yg sepatutnya menerima email2 sebegini. Dlm email tu jelas tertulis masalah adalah skop kerja org lain dan bukan aku. Hangin lak aku sbb aku x lena tdo pk bende ni. X sng duduk.

Aku ajak org middle team ikut aku jmp pegawai. Walaupun kerjanya berkaitan kawan aku, tp aku ttp jmp pegawai tu memandangkan dia ada cari aku Rabu lps. Khamis aku MC. Jd hanya hari ni aku leh entertain dia. Aku pg jumpa dia cpt sbb aku nak tgk 2012 tgh nnt. Aku tanya dia, napa cr aku since itu bukan keje aku. Ini jawapan dia: "Sy tahu, tp saya tak tahu nak cr sapa, jd sy cr awak"...Waah, x pe. Aku x marah. Aku bincang2
dgn dia dan akhirnya masalah tu akan dimajukan ke pihak yg sepatutnya. Selamat la aku dgn kawan aku.

Sebelum aku jumpa dia, aku cek data. Dlm pada tu, aku terpandang Encik Iras. Dia pun tertgk aku jugak. Tak lama lps tu, aku berselisih lak dgn Encik Nogori(aku pernah sebut tentangnya sebelum ni, pasal guy yg agak menarik di opis ni). Aku x senyum pun kat Encik Nogori, sebab aku tgh kelam-kabut. Pun bukan dlm situasi yang menyenangkan utk senyum kat sesapa pun.

Tp sejak tu, setiap kali Encik Iras lalu, dia akan pandang ke tempat lain sepanjang-panjang perjalanan dia di dpn tpt aku. Dia ni slalu la mcm ni. Ntah kenapa. Aku masih tak faham kenapa sekejap dia nampak ok, peramah. Sekejap nampak marah2 aje. Angin dia lbh buruk dr pompuan yg dtg bulan. Tp lantaklah, jgn simpan marah dia kat aku dlm hati. Kalau la dia marah aku. Tp dia nak marah sapa lagi kalau bukan aku...Dia bersikap macam tu hanya dgn aku. Ai, kusut la mak camni...Kusut...

psst: Bila Encik Iras buat perangai, hilang la seri wajah cumel dia...Oho, sedeynye...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails