Monday, November 9, 2009

happy evening but weird morning

hello. Oho, sebelum aku trskan, ingin aku catatkan sket kat sini sebab bende ni aku br sj tgk. Iaitu seorang lelaki yang aku ske tgk selama ni. Memandangkan aku nak privatekan blog aku ni(bukan private access. Hehe. Cuma x bg org2 terdekat yang tak perlu tahu mengetahui keujudan blog ni), aku rs leh kot taip kat sini dgn penuh konfiden pasal mamat ni.

Mamat ni yang pada mulanya di mataku biasa2 aje tp kian lama makin comel. Kalau aku masukkan ke kategori hansem, nanti ada org bluek lak. Hensem di mata aku agak tgi criterianya. Alangkan Henry Golding tu pun belum hensem di mata aku, ini kan pulak lah si mamat ni. Aku dah hari2 tgk, mestilah lama2 rs cunnye dia. Sory ye, aku mmg ske guna perkataan cun ni walaupun yang dipuji tu lelaki. Haha.

Site aku skang tgh ada event. So En Iras ni yang keje bahagian teknikal sibuk la time2 camni. Br kejap td aku tgk dia berlari menolak troli barang. Laju sekali. Dia masih muda. Lbh muda dr aku. Rupa dia boyish. Perangai pun mcm bebudak lagi. Nape aku panggil dia Encik Iras...? Dulu aku tetau nama dia. Tp dia iras rupa lelaki asing yang paling aku sayangi satu masa dahulu. Dulu bila aku x jumpa lelaki aku tu, aku rs mcm terubat sket rindu bila nampak muka Encik Iras. Skang relation aku dgn lelaki tersayang aku tu dah hancur disebabkan kerjaya aku ni. Bayangkan sakitnya ati aku bila tgk Encik Iras setiap hari selepas tu. Tp bg aku lelaki tu tak slh. Aku x benci dia. In fact, aku masih syg dia dan aku slalu harap dia akan kembali kepada aku. Tp aku x de la terlalu berharap. Life must go on. Aku pun x boleh berhenti keje aku ni semata-mata utk puaskan ati dia. Dia nak tanggung aku ke...? Lelaki yang takutkan komitmen ni, umur aku 30 nanti pun belum tentu dia dah ready nak kahwin dgn aku. Mungkin perpisahan sememangnya yang terbaik untuk kami.

Oh, merapu dah. Sbenarnya nak catatkan kat sini sambungan kisah semalam. Pg semalam kan aku bad mood, sebab kereta aku yang rosak skang smp aku naik komuter neh pg keje. Tp petang tu, aku happy balik keje. Org2 yang naik bas utk ke ktm x lupa pada aku. Malah tgh lagi mereka dah tya aku pasal perjalanan aku. Smalam, bas yang nak naik untuk kali pertama punya lambat. Aku ngan dorg semua end up naik keta satu pakcik ni yang sudi menumpangkan ktrg. Segan giler ! Tp org dah ajak, naik aje. Bukan sorg diri pun. Tp proses nak ditumpangkan dan segala perbualan dalam tempoh menunggu, diajak tumpang dan menumpang tu yg sronok.
Aku tak abis2 tanya org sekeliling itu dan ini. Sebab aku takut sesat. Aku dah beberapa kali salah naik tren dulu masa kau masih study. Tak sanggup dah nak sesat skang ni.

Ok, move on ke kisah pagi yang pelik. Peliknya ari ni ialah bila aku smp (awal ari ni, ye la sbb naik bas ngan komuter awal), x de sesapa pun dr kalangan project mate aku dah tiba. Bilik dorg gelap. Dah sejam aku smp barula dtg sorg member. Stengah jam lps tu, br dtg opismate aku sorg. Skang kul 9.40 am, yang lain masih x smp. Td ada kakak site tya aku;'Mana dorg semua. Then aku jawab neh;'Semua dah resign kut...' ahahaha...Dulu masa aku ngan opismate aku dtg lambat, dorg yang lain juga jawab mcm tu. Aku gurau aje. Tp hakikatnya ktrg semua yang masih dkm projek ni, kepala otak pk nak resign jek. Projek maut ni bukan sj dah bunuh hidup aku, tp juga jiwa aku. The worst project I've ever join. Aku ni menunggu masa gak nak resign. Betul ni. Takut nak resign. Tp aku lagi takut aku sakit otak kalau lbh lama aku kat sini. Mmg dah x leh blah dah ni. Alasan utama aku ialah kesihatan aku terjejas disebabkan projek ni. Ini tak tipu punya. Cuti aku abis sbb MC jek. Banyak MC jd EL sbb aku x de MC. Sapa nak bawak aku pg klinik kalau aku x larat...? Aku ni duduk sorg diri masa tu. Oho, x sabar nak hidup dgn gaya hidup bujang impian aku. Sket masa jek lagi, semua tu akan dpt aku capai. InsyaAllah.
































0 comments:

Related Posts with Thumbnails