Friday, November 6, 2009

Yes...! Dah tgk Pisau Cukur


Auww...aku dah tgk filem Pisau Cukur ni. huhuhu...Ya a auww...Yes Yes...Tertunailah hasrat aku hari ni. Betapa aku x perlu bersusah-payah kali ni untuk memujuk teman aku menengok filem ni. Aku entrykan kat sini sementara masih PANAS !. Ngehe.

Aku br jek tonton filem ni td. Rekod woh, awal tayangan aku dah tgk. Huh...6/11/09 pukul 1.30 pm. Aku tonton filem yg aku nak sgt tgk ni kat GSC Mid Valley. Aku kerja hari ni. Memula rs nak cuti sbb anak saudara aku kat umah aku skang ni tgh demam nak naik campak. Tp memandangkan kawan aku ada nak berurusan kat MAXIS The Garden, aku x sampai hati nak cuti. Jd aku tetap dtg kerje. Tak sangka lak aku, dia beria-ia nak tgk wayang. Aku nak sgt jugak. Tp aku dah deal dgn dia nak tgk minggu depan. Sebab waktu tu, manager ktrg kat sini tgh bercuti. Apa lagi, org dah masuk keje smula, kami masih lagi dlm panggung wayang. Sronok gak keje swasta kat site neh, bila2 ada chance, pg berfoya-foya. Ngaha...Aku x makan gaji buta tau. Bos aku yg x bagi gaji cukup. hahaha. Tak de la. Bukan slalu buat mcm ni. Kali ni jek...Ampunkan kami wahai bos...Hehe...

Nak citer sket pasal filem ni. Aku x nak citer pasal isi ceritanya. Tak acilah. Kesian kat org yg belum tgk. Nanti tak feel lak kan kalau terjumpa coretan aku ni. So aku nak ulas sket jek la pasal filem tu. Bg aku la, nice filem ni. Ringan and fun. Ada banyak adegan dan dialog yang boleh korg sumer ingat nanti. Contohnya: "Oh my dior ".
Banyak jugak org yg sama2 tgk ngan aku. Ada banyak lelaki. Fuh. Sepanjang filem tu, penonton mmg nampak enjoy and gelak2 jek.

Telinga aku ni asik dgr org memuji lakonan Redza Minhat. Sweet la, cute la, handsome la...Aku pun rs lakonan dia cool and bersahaja. Hope boleh tgk dia dlm filem2 lain akan dtg. Tp lom puas tgk dia bawa watak yang fun mcm tu. Aku harap dia janganlah bawak watak serius dalam tempo terdekat ni. Nanti hilang lak seri sweet dia tu.

Lakonan pelakon lain pun bg aku nice. Mungkin bg stengah org, dorg akan kata pelakon x, y, z tu berlakon mcm kayu. Tp aku rs in reality, kita sbenarnya akan jumpa org2 yang betul2 macam tu. Such peolpe whom you can call 'plastic'. Komedi yang ringan, sinematografi yang cantik. Erm, hasil kerje yang memuaskan jugaklah.

Kesimpulannya, harap filem ni mendapat sambutan dan berjaya. Hope org lain pun akan ske citer ni jugak. Disebalik kisah dalam filem ni, ada gak pengajaran. Aku rs aku pun br tahu sesuatu yang aku tak pernah terpikir. Filem ni buat aku berfikir lbh dari satu sudut. Sekurang-kurangnya, filem ni buat kita sedar, tak sepatutnya kita ni sebegitu mudah melabel org lain tanpa cuba utk masuk dlm hidup dorg. Dan x semua yang cantik manis sedap dipandang tu nice kan. Hahaha...Silap2 syok kat jantan. Rupanya gay...Alahai. hahaha...
Tak sangka Henry akan berlakon watak mcm tu. Kepada semua pelakon2 filem ni, korg semua berbakat. Banyak2 la berlakon lagi lps ni, aku jamin, aku akan dtg tgk filem korg. Henry, bila lagi nak jd lead actor...? Hehe

Oh, dah dekat waktu balik la...Aku kena berkemas. Nak balik awal neh. Smalam pun balik awal sket gak. Ehem, keta tgh x sihat, kena la elakkan diri dari jem. Kan kan kan...Hehe


0 comments:

Related Posts with Thumbnails