Sunday, November 15, 2009

Farish Aziz...Aku dan Astro...

Oh, aku sedar dan masih sedar. Dr dulu smp skang, aku ske sgt guna tiga noktah (...). Haish, tabiat...

Erm, aku rs tak perlu aku kenalkan org2 di dalam gambar tu. Fizz Fairuz dan Farish Aziz. Gambar tu aku ambil dr koleksi gambar produksi A.D.A.M. Aku tak pasti samaada citer ni dah ditayangkan ke belum. Or ditayangkan dlm bentuk lain.

Apa yang aku nak nyatakan di sini ialah berkenaan Encik Farish Aziz ni. Aku mmg agak ketinggalan dlm bab hiburan ni. Dah lama x mengikuti sgt. Dah lama x baca surat khabar, dah lama tak tgk berita dia tivi. Apatah lagi membaca majalah gosip mahupun rancangan gosip di tivi. Aku tak sedar bila masa aku menonton tivi semula...Kenapa aku dah lama tak menonton tivi...? Puncanya ialah semasa aku duduk sendirian, aku banyak abiskan masa dgn laptop. Samaada membuat kerja di rumah ataupun menonton video dan buat apa sjlah dgn si lappy tu.

Sejak berpindah ke umah baru aku, aku langgan Astro, yang basix aje. Kawan aku kata: Sedeynye ko ni, x de HBO ke...? Haiyoh beb, kalo ko tlg bayarkan langgangan movies aku, maka brlah aku akan ada HBO. Ngaha. Tp bg aku: Sedeynya aku ni. Ada ASTRO tp aku hanya tgk berita tv3, CSI Miami, NY, CSI, Las Vegas dan Numbers. Oh, ada tambahan, aku juga tonton Muzik aktif dan 705(Vids Inggeris dan campuran). Itu aje yang aku tonton. ITU SAHAJA. Sedey kan.

Bila ada Sehati Berdansa, ada la sket kemajuan bila aku mula menontonnya. Bila ada keluarga abang aku tgl smentara dgn aku lbh kurang sebulan ni, aku dah bertambah maju. Br skang aku tgk Studio Nabil, Kau dan Aku, Fikirlah Sendiri Nabil dan macam2 lagi. Dulu aku tak tgk citer sgt, skang br tgk. Disebabkan tgk citer yang dorg tgk, skang dah dkt 3 mgu aku tak tgk aku punya CSI ngan Numbers. Alah...

Farish Aziz ni aku first time tgk kat citer Kau dah Aku. Tak pernah pasan dia sebelum ni. Bila nampak dia minggu ni dlm drama tu, aku tya abg aku. Sapa org ni...? Abg aku pun jawab: Tak tahu...Wah, sngnya. Adik-beradik pun sm2 jakun, outdated. Aku akui itu. Tapi tu x de hal lagi. Semalam, aku tgk citer Anak Ponti Remaja yang mungkin dah diulang tayang kali ke berapa. Aku nampak dia ni lagi. Eh...? Terkejut aku. Lg terkejut bila aku bc nama penulis skripnya...

Dlm hati aku berkata(cewaah): Org ni dah expose la. Aku maksudkan penulis skripnya. Dia juga org yang direct Gaia. Itu aku pasti. Tapi tak pasti adakah org yang sama mengarahkan A.D.A.M. Aku tahu selama ni dia menulis. Aku juga tahu dia menulis skrip. Aku tahu dia bekerjasama dgn Radius One. Tp aku cuma x sangka. Aku terlalu lambat mengetahui semua ni. Kalau aku tahu lbh awal, aku pasti tak akan lepaskan siaran semua cerita-ceritanya. Dulu aku ikuti ceritanya dia web. Tp x semua la. Masa tu aku sibuk dgn study. Sejak kerja, aku cuma sempat tgk sket2 jek mcm Emil Emilda.

Skang ni aku tak puas hati sbb aku cuma tahu Farish Aziz ni penyampai Astro. Itu jek ke...Mcm mana dia boleh mula berlakon...? Aku nak jugak tahu. Ada sesapa yang tahu ? Boleh bgtahu ngan aku. Sharing2 is caring maa...Ehehe. Takkan aku nak tanya kat tuan empunya diri lak. Mintak maaf la ye Encik Farish Aziz, hamba menyibuk hidup tuan hamba barang sketika. Ahaha...

psst: Letih aku google la. Tlg la aku...


0 comments:

Related Posts with Thumbnails