Monday, January 18, 2010

Alasanku

Biasa dengar lagu Alasanmu dr Exist...? Itu adalah lagu kegemaran aku. Kat bawah ni plak adalah entry yang aku buat selepas aku berlepak lagi dgn kawan rapat aku.
 
*** Let' s get start...
 
14 Jan 2010.
Lama sekali rsnya tidak menaip untuk blog ni. Rs mcm hilang nafas seketika. Setiap hari terasa semakin baik kehidupan. Masih banyak perkara yang belum selesai. Tapi x de apa yang perlu dibuat dengan tergesa-gesa.

Banyak benda yang nak diluahkan tentang DID, juara Idola Kecil, Anugerah Juara Lagu dan lain2 lagi rsnya macam dah agak basi untuk dibincangkan. Ada lagi bende2 lain nak dikongsi, juga dah terlupa. Ah, penyakit biasa. Lupa memanjang.
 
Meniti hari-hari terakhir di sini dengan menghirup udara yang sama sebelum membebaskan diri, aku rs seolah-olah keadaan makin baik bagi aku. Dugaan tetap sama, malah pernah hati ni rasa panas sekali di tempat kerja ni. Tapi akhirnya segalanya itu
dapat dikawal. Bagaimana ? Mudah saja. Aku cuma perlu pikir; Cukup setakat ni. Aku kalau boleh mahu akhiri dengan baik. Jd aku mahu pengisian hari-hari terakhir ni aman, biar apa pun cabarannya. Aku harap sgt semoga x de siapa yang memacu
kemarahan aku ke tahap maksimum sementara aku masih di sini. Banyak lagi org lain yang aman damai kat sini. Aku sorg je yang meletup kepala otak kat sini(agaknya la, x semua org suke berkongsi masalah).
 
Kawan2 aku slalu bertanya : Why must everytime, it is always U...?
Aku pun menjawab begini. Jawapan standard: I dunno. U should ask that to the bosses and those who left and leave their pending task to me. I am just one ordinary nothing special worker whom always carry the burden with pride. The pride of trust which
those people put on me, or possibly I am the only one who think it is trust. But they actually thingking the other way round. Thinking of me as their escapisme and perfect candidate to be fully utilize.
Kawan aku membalas kembali: I think of the other option. They actually make use of U. Isn't it obvious...?
Aku berfikir sejenak lalu membalas : Perhaps, they did.
Kawan aku menggeleng kepala dan berkata lagi : I told U, babe. Sadly, U still let them be. Until when...?
 
Kawan aku mula mengungkit tentang semua saranan dia supaya aku quit dan ikut jejak langkahnya. Ungkit tentang leteran dia supaya aku sentiasa mendahulukan diri sendiri dan memikirkan kepentingan diri sendiri on top of everything else.

I wish I dun have to tell my friend this thing again and again. The words are still the same. It just can't be helped. I love my job. I really love my job. What I hate is just every nasty things that comes in between.
 
Kawan aku (malah aku sendiri juga percaya pada perkara yang sama) mengatakan bahawa ayat : "Sori, aku tak dapat mengelak" adalah jawapan tipikal dr org2 yang bersalah. Dia tak ingin lagi dgr sebarang alasan aku. Dan akhirnya aku benar2 mengikut katanya.

Entah kenapa aku ni menurut perintah. Kawan aku kata aku sangat taat dan ske menurut perintah.(Sorry all for saying things like this. I and some of my old friend really love to be an ass licking follower. We don't like to be bosses). Dia sedar tak agaknya yang skang
aku ni mengikut perintah dia pula. Tapi aku anggap keputusan aku ni lebih kepada kesedaran aku dah berjaya diketuk oleh dia. I should say thanks to my friend istead of blaming them for making me decide this unexpected decision.
 
Aku ske menaip tentang ini di blog aku ni. Aku bukannya nak meluahkan sebarang kemarahan. Tak ada kemarahan lagi. Semua dah masuk box dalam hati aku. Tightly seal. Aku cuma nak mengenang kembali sementara nafas aku masih di sini. Setelah aku pergi nanti, segala cerita ini akan berakhir. No more. Aku decide not to return in any way. Kalau aku perlu kembali, aku x perlu la nak pergi dari sini kan. Bodoh namanya. Aku percaya kawan aku pasti marah jika aku masih gedik nak kembali ke sini di masa akan datang.
 
Aku bukan nak menjaga hati dia or apa2 pun bila aku mendengar nasihat dia. Aku cuma nak hentikan dr kebiasaan mendengar bebelan dia. Aku rs hidup kami perlu dipenuhi dengan kegembiraan. Jd kenapa aku perlu cetuskan sesuatu yang membuatkan masa lepak kami dilatari dengan amaran demi amaran dr dia. Aku tahu dia perlukan aku sekarang.

Aku rs aku juga perlukan dia. We need each other so desperately now. Mungkin sebab tu dia sentiasa mendesak aku selama ni. Hanya jalan ini sahaja yang aku nampak bisa mendekatkan aku dgn dia. Aku ingin lihat cahaya. Aku menanti untuk masuk ke dalam cahaya tu supaya satu hari nanti blog aku ni terisi dengan perkara yang indah2. Sesuai dgn namanya : ^-^ Sweet life ^-^
 
Pada saat aku menaip perkara di atas, jiwa aku rs sgt2 aman dan tenteram. I wish to thanx all those supportive friends of mine. Believe me dear friends, bouquets of flowers or thousand of chocolate in beautiful boxes can't really tell how much I appreciate those good advice and support. There's nothing in world can best describe how I feel and how much those beautiful words of wisdom able to make me feel calm and comfort.
 
 

 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails