Monday, January 18, 2010

Pak Li Kopitiam

Hola, ari ni punya emosi...bagus. Jarang emosi sebaik ini. Pg ni aku bangun awal dan kuar seawal 6.25 am tp tetap la x sempat nak kejar tren kul 7 am ke opis. Makanya, aku pun meneruskan perjalanan ke opis dgn berkereta dan smp di opis sbelum kul 8 am. Aduhai, cacat plan aku. Tak ske la cam ni. Kaki aku ni dah letih tau. Sakit kepala lutut aku neh. Over usage kut.
 
Ptg semalam aku balik keje lambat sket. Lbh kurang kul 6.40 pm. Masa aku dalam lif, kawan aku talipon. Masa tu otak aku tgh pk mana la aku nak menghabiskan masa utk mengelakkan jem. Seperti yang dijangka, kawan aku pasti mencari aku. Syukur la jugak dia slalu ingat aku, walaupun mungkin hanya sebab dia sunyi. Apa gunanya kawan kan...
 
Dia ajak aku makan. Aku pun 'Yes' la mcm biasa. Aku smp lambat ke umah dia, dah lps Maghrib pun. So aku naik dulu ke umah dia, buat apa yang patut. Kami gerak semula menaiki kereta dia. Sebab masa aku ke mari td, hujan lebat sgt. Ribut dan petir pula. AKu agak risau memandu dlm keadaan tak berapa nampak tu.
 
Kami menuju ke Gulam, antara destinasi lepak paling feveret kami. Sampai jek, tutup. Arghhhh...Terkezut kami. Tak pernah la dtg, tpt neh tutup. Kami menghala ke Wichuda pula. Destinasi yang dah lama tak dikunjungi. Kawan aku x gemarkan mamak. Jd Zubaidah mmg x leh nak masuk dlm list dia. Dah park baik punya lepas tawaf mcm hape, Wichuda pun tutup...! Arghhh.....!!! Tensen...Ape ni...? Sumer kedai Melayu dah mogok ke...? Area Dataran Sunway tu mmg happening. Tp tak banyak sgt kedai utk Melayu. Cina punya kedai mmg banyak. Happening tahap teruja rs nak masuk. Aku tahu satu dua kedai situ dah pernah dikunjungi oleh Ho Chak !.
 
Kami nak makan agak berat. Masing2 lapar. Tak de tenaga. Aku nak sarankan Giant KD tp takut makanan dia x seberat mana. Tak nasik la. So, kami pusing2 dan akhirnya berhenti di satu kedai ni yang seingat aku pernah dikunjungi oleh Jalan2 Cari Makan. Cuma, JJCM mungkin bukan  dtg ke premis ni, mungkin dorg pergi ke Shah Alam punya branch. Dok lepak situ, best gak. Makanan dia bg aku x banyak pilihan pun. Tp nampak cam sedap2 jek semua. 
 
Aku pesan Hainanese Chicken Chop dan minuman feveret aku, Ipoh White Coffee(hot). Dia lak order Nasi Lemak Ayam dan air Cham. Ntah la air apa tu. Aku lupa lak nak rs. Nasi lemaknya aku rs la. Sedap....Makanan aku pun sedap. Air aku lagilah sedap. Kawan aku pelik tgk aku minum air tu. Dia tya aku: Ko suke sgt ke air tu...? Mungkin dia lihat aku makan penuh penghayatan. Macam tester makanan lak. Aku kata aku mmg ske air tu. Halo, aku mmg minum air cenggini setiap kali kita kuar makan pun. Coffee ni sekutu la dgn Coke ngan Pepsi, caffein based drinks.
 
Aku ada amik gambar makanan aku tp hazapnye, laptop opis yang aku guna skang ni x de driver cd pun. Jd aku x leh nak install software hp aku dan x dpt la pindahkan sumer gambar tu. Hadeh. Jd kat sini aku letakkan je la gambor2 snapshot yang aku kutip dr Pak Li Kopitiam.
 
Nak dtg lagi ke sini...? Erm, sure...Why not. Suasana yang santai...I like... 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails