Monday, January 18, 2010

Juara Idola Kecil

Aku x pastila aku dah buat entry ke belum dgn tentang perkara ni. Juaranya Dayana. Dia betul2 mengotakan janjinya. Dlm episod terdahulu, dia mmg ada cakap: Kalau saya masuk final, sy janji sy akan jadi juara. Peserta termuda(10 tahun) berjaya memintas kakak abg dia untuk bergelar juara. Tahniah la adik Dayana. Nampak gayanye dah bangkit semula. Aku yakin lagu baru dia tu (kalau tak silap aku tajuknya Satu Impian) membawa tuah kepada dia.
 
Aku tak dpt tgk rancangan ni live. Ada urusan. Jd aku tgk sket2 jek masa ulangan. Azzam kedua, Ain ketiga. Syg sekali Azzam tak menang. Mungkin persembahannya cacat sket masa nyanyi lagu Black. Aku tak sempat tgk. Ain pula mungkin ada kelebihan sewaktu mendendangkan lagu Ziana Zain. Aku tak gemarkan lagu baru dia, tak tertangkan dek telinga la. Arill aku sempat tgk lagu pertama jek. Yang kedua aku tetau lagu apa. Maulud aku tgk dua2. Dua2 pun mengecewakan. Seperti yang dijangka, budak ni kalau masuk final pun gerenti punya x menang. Ada hati penganjur nak dia menang, haruslah kena boikot rancangan ni akan dtg. Dia better jd pelakon atau penari. Bakatnye ke arah itu. Dia pernah menyanyi dgn baik juga. Ntah kenapa dia menyanyikan lagu2 yang x kena dgn sore dia pada kebanyakan episod, terutamanya masa final.
 
Tasha, aku tgk satu jek lagu dia iaitu masa dia nyanyikan lagu Misha. Minggu2 terdahulu, bakatnya menyerlah. Masa final ni mcm berantakan sket lak. Nape dik,takut ke...Dah terlambat utk buat the best. Kan dah tak menang. Tak pelah, next time dlm rancangan lain lak. Sebab walau apa pun, dr awal calon2 juara dah mmg Dayana dgn Azzam. Sronok
tgk kemunculan smula Nurul ngan Inas. Oh ye, Sam juga. Jiha, erm, tak kisahlah dia ni ada ke tak. I dun like. Ada bakat tp just aku yang x ske.
 
p/s : Best la tgk bebudak menyanyi. Can't wait to see these boys and gurls again in other reality show. Tp tolonglah jgn masuk My Starz LG. Ntah la, musim ni aku x tgk langsung.
Yg dulu aku tgk gak. Kali ni dah x leh nak follow la. Wrong timing agaknya. Rancangan lain banyak yang best2. Jangan masuk AF jugak, aku x ske tgk drama air mata. Air mata budak kalau tipu pun x nampak sgt. Air mata org dewasa, halamak, tak leh blah la...(kecuali masa pengumuman juara la). 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails