Wednesday, January 20, 2010

Cornetto-Love Chocolate

Oh, sbelum aku nak menaip tentang ais krim di atas, aku ingin abadikan di sini sedikit hal tentang semalam. Encik Nogori, aku dah terserempak dgn dia masa aku br nak masuk opis di luar lif. Tak lama lps tu, aku nak pg makan sarapan. Aku terserempak dgn dia lagi dkt pintu keluar yang dpn lak. Dia berjalan kuar dr pintu tu di hadapan ktrg. Adeh, apsal asik jumpa dia neh...? Tensen aku beb.
 
Ari ni lak, tak perlu nak ckp la dah brape kali aku tgk dia sejak aku smp sehingga la ke pukul 11 am ni.  Tp kan, ari ni ari Khamis tau, ari batik. Aku ske tgk dia memakai baju batik hitam dia tu. Dia dah cukup cool di mata aku. Pakai lak bj hitam, lg cool. Hoh, cukup2 la Cik Aku. Ntah boyfriend sapa la yang nko dok puji2 neh...Dapat tahu dek girlfriend dia t, abis lak sumer pompuan negeri aku kena kutuk. Bahaya tu, bahaya...Nak nak lak negeri aku bukannya moden lagi membangun sgt mcm Selangor neh. Negeri aku sweet2 jek dgn pantai dan perkampungan tradisionalnya yang indah permai...Oh negeriku...Ingat negeri tumpah darah aku, teringat gak sotong goreng tepung dia yang ...Umph....Nyam nyam...Hahaha...
 
Tentang Cornetto tu, bukannya ape...Smalam aku menyesal sket sbb balik agak awal. Tak de la awal sgt. Rsnya dalam kul 7.00 pm ke 7.30 pm  kut. Tak sangka jalan jem kat laluan aku. Dah terlambat bila aku dgr info trafik mengatakan ada lori terbalik di tgh jalan. Kelewatan dijangkakan. Masa tu aku dah jd sebahagian mangsa yang terperangkap dlm jem. Panik aku. Sebab minyak aku mmg cukup2 jek smp stesen minyak selepas  tol tu. Kalau jem camni, aku kena pandai kontrol minyak.
 
Naseb aku baik sbb sempat lagi msk tpt pam. Nak pam minyak pun beratur panjang beb. Tak campur lagi kereta2 yang dah tersadai berehat kat situ. Jem kat stesen minyak tu. Aku nak rehat gak sbb keta aku cpt panas skang. Tp dah x de ruang la. Nak pg toilet pun dah x leh. Aku tail satu kete Satria kuning hitam ni masa atas jln. Dah biasa terserempak ngan dia neh. Tp smalam kete ni berhenti kat tepi jalan masuk ke stesen sewaktu aku sedang beratur utk ke pam. Tuan dia kuar dr kereta. Mak ai, badan x nak sebut la, x baik berckp pasal tubuh badan org ni. Tp susah nak menahan diri dari menyebut tentangnya. Nak jugak nyatakan kat sini sket. Wat kenangan. Sederhana orgnya. Sedap mata memandang. Rupa dia, pergh...Cukup hansuari la...Cumel jugak. Tercuci la jugak mata aku dlm waktu2 sesak tuh. Org kata, pandang sekali, rezki. Pandang dua kali dah dosa. Jd aku pandang sekali jek la. Lgpun dia tgh memandang ke depan. Kalau aku tgk dia, dia leh nampak pandangan mata aku. Tak nak la menunjukkan kehamsapan aku ni di mata dia. Aku bukan apa, kebetulan ada can tgk tuan2 kereta2 yang slalu berselisih jalan dgn aku waktu pergi dan balik keje. Dia ni budak Kota Damansara. Aku slalu balik ke situ. Dia mmg masuk tol tu. Slalu org ni memotong jalan aku menghala ke ara IKEA. Aku slalunya amik simpang ke Tropicana. X searah dgn dia dah selepas trafik light di hadapan Casa Indah Condo.
 
Aku x de space dah nak berhenti rehat kat stesen minyak tu. Jd aku teruskan perjalanan dan berhenti di Restoren Jejantas Sungai Buloh. Ramai sgt yang rehat kat situ semalam. Smp tak cukup parking. Aku bernaseb baik sbb ada kereta yang baru kuar parking, aku take over la park dia. Aku beli ais krim di atas. Jalan2 sket pastu makan ais krim dlm kereta. Aku rehat kat situ dr kul 8 mlm smp la 9 mlm.
 
Tgh2 rehat, aku pk panjang gak sbelum anta msg kat super best fren aku, bdk Serdang. Aku berserah pada Tuhan samaada nak buka pintu hati dia agak membalas msg aku atau tak. Sehingga pagi ni, dia x balas. Tp msgnye smp. Aku cuba berfikiran positif la. Mungkin dia ada sebab x dpt nak kontek aku skang. Mcm aku, kekadang aku x bls msg dia sbb aku tahu dia mesti nak panggil aku dtg. Kalau keta aku tak rosak masa tu, aku x de hal sgt. Tp sewaktu kereta aku Si Rayden belum dalam keadaan yang meyakinkan, aku x berani nak bawa ia jauh2 masuk dlm jem lak tu. Tp aku juga mcm terkunci mulut dr nak inform dia semua alasan tu. Aku kenal bdk Serdang ni dah lama. 8 thn, cukup utk aku fahami dia. Aku pernah duduk sebilik selama setahun stengah dgn dia pun. Aku yakin dgn pengetahuan aku tentang dia.
 
Sbelum aku dpt pujuk diri sendiri agar berpkran positif, negatif teramat sgt gak otak aku. Aku pk dia mmg msh marah kat aku pasal aku dah 2 kali x dtg bila dia panggil tanpa sebarang alasan. Kalau benar dia masih marah, aku sanggup beri dia lbh ruang. Tp aku x pernah ingin lost dia. I will do anything possible utk dpt dia balik bila aku dah ada masa yang sesuai nanti. Lg 2 bulan kut.
 
Naseb baik la aku tgh makan ais krim. Rs aman damai dan ada sket kekuatan. Makan ais krim dan coklat ni bagus, sbb ia buat otak kita rs tenang. Aku x pasti apa bahan aktif di dalamnya, tp kedua-dua makanan ni adalah terapi yang baik utk menangani stress. Dan aku ske kedua-duanya.
 
p/s: Aku kena berposa Coke mulai ari ni. Sejak minum flow drink Jumaat lepas, aku non stop minum Coke dan Pepsi. Tak bagus neh...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails