Monday, January 18, 2010

menanti si Jumaat

Br kul 3.15 pm. Aku jd malas nak wat keje ape pun. Ari ni aku nak balik awal. Bukan sebab ari ni Khamis ke ape. X de citer ape pun kat tivi sbb Khamis kan. Nanti tivi sumer pun ada citer antu. Aku just x bersemangat utk wat keje skang.
 
Td Pian dtg ada error sistem yang dia jaga. Aku x nyatakan dgn jelas yang aku tak leh tlg. Aku just guide dia camne nak wat. Aku ckp kat dia, dia kena ingat ni. Nanti kalau aku x de, susah lah. Aku dah banyak kali ckp bende ni kat dia, so x de la bunyi cam nak blah. Tak nak la bgtahu, tp at least aku dah remind kan.
 
Asik kebas jek rs badan aku 2-3 hari ni. Kebas kat tangan. I need to stay outside for a while. Mata kanan aku berkelip-kelip as if aku nak tgk something yg best. Tp ape...?
 
Dalam seminggu dua ni aku dah jumpa iras dan nogori berkali-kali. Dan aku dpt lihat senyuman nogori beberapa kali. Tp aku x sure act dia senyum kepada siapa. Aku ni x de la cantik jelita yang memungkinkan dia senyum kepada aku. Dengan honestnya aku ni adalah wanita biasa, oh not yet wanita occay(pemikiran wise), aku ni a super ordinary nothing special lady. Sgt biasa. Tanpa sebarang keistimewaan. Aku tiada rupa
manis, cantik lagi jelita. Aku x de tubuh badan yang menggiurkan or mantap menawan. Aku x de budi bahasa dan pekerti yang baik. Tapi aku masih bersyukur dan sgt berterima kasih kepada Tuhan Yang Maha Esa di atas segala kurniaan DIA kepada aku.
 
Setidak-tidaknya, seburuk-buruk aku, aku ni x pernah lepas dr godaan org, tak pernah lepas dr hasad dengki org. Tak pernah lepas dari jd bahan cemburu org dan aku juga selalu rs diri penting. Aku rs diperlukan. Walau apa sebab pun aku diperlukan, smaada sbb org tu dah sangap x de org lain boleh bantu, mempergunakan aku or benar2 menghargai aku, aku x peduli. Yang pasti, sikap mereka semua buat aku terasa diri aku penting. Kekadang aku pelik, kenapa org cari pasal memanjang ngan aku walaupun ada org tertentu tu aku tak pernah berckp pun dgn dia. Perangai org tu yang aku x pernah usik buat aku sedar yang aku ni dlm perhatian dia. Tp kenapa dia peratikan aku...? Satu sebabnya, mungkin sifat semulajadi dia busy body kut. Atau pun sikap semula jadi dia jaki agaknya. Slalunya aku naik marah. Tapi skang aku dah boleh kawal diri berhadapan dgn org tertentu. Bagaimana...? Ha, meh sini belajar dgn aku. Tp diingatkan ye, kekadang kaedah ni tak berkesan lagi2 kalau org tu terang-terangan dgn perbuatan atau perkataan dia nak mencari gaduh dengan kita. Caranya adalah, mudah aje. Buat dek kat dia. Jangan berckp dgn dia dan buat tak nampak kehadiran dia.
 
Oh, esok Jumaat dah. Kalau aku sabar sket neh, aku leh jimat duit sket. Hujung minggu ni of coz la aku kena beli lauk utk makan tgh. Aku nak beli udang. Makan lauk udang jek pun dah cukup bg aku. Bila2 senang nanti aku nak cuba masak udang masak mentega dgn keju tu. Uhh, kecur liur seh. Nape tak sabar tgu esok...? Sebab esok akan jd ari penamat dlm minggu ni dan sterusnya akan jd minggu last secara rasminya aku betul2 keje. Lps tu tinggal lagi satu minggu yang tak rasmi. Esok jek la aku buat official testing.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails