Tuesday, January 26, 2010

Semangat...

Aku terpasan sendiri, aku masih la ske ya'amatz menggunakan tiga titik. Haish, sifat semulajadi agaknya. Ni pun cuba kontrol neh. Wahai tangan. Tekan titik sekali aje ok. Membazir jumlah char tau.
 
Aku makan tgh td, mee rojak. Mee dgn kuah kacang yang panas, manis dan pedas. Nak terbakar bibir dan lidah aku makan bende neh. Mata yang rs cam nak tertutup sebab mati semangat ttb dah terang balik. Rs nak minum Pepsi membuak-buak. Tp aku sabarkan diri. Tuhan nak bagi pahala tak agaknya dgn kesabaran aku neh...? Hihihi...Gigih aku ni. Walaupun posa Pepsi/Coke hanya utk sehari jek. Selepas makan, sudah ada semangat sket. Maka aku pun mula la gatal tgn search gambar utk entry aku neh.
 
Aku nampak Encik Nogori td. Beberapa kali. Aku tgk dgn tanpa segan silu. Dia x nampak aku. Kalau dia tgk, aku mesti tunduk cepat2. Bukan malu, aku x leh hadap la mata dia. Dia punye kekuatan merenung org jauh lbh power dr aku. Nak kata cair tu, mungkin jugaklaa...Ahaks...
 
Entry ni aku nak bermonolog pasal set penjagaan muka. Aku pernah guna satu produk ni yang aku rs ramai yang guna, dan skang aku rs mcm nak guna smula jek. Tp aku rs mcm nak hold on dulu. Sb bagi aku, pencuci muka yang aku guna skang dah ok. Tgk keadaan la. Mungkin krim tu yang x sesuai, parut lambat baik. Bahaya ni sebab aku pasti akan ditumbuhi jerawat baru dan berparut setiap bulan. Dulu x seperti ini. Skang mmg hampeh. Sejak aku pandai bermake-up. Very der sensitip kulit dan hati mak neh u...Yaamatzla memerlukan penjagaan rapi. Yg hampasnye, aku ni bab penjagaan diri agak malas. Dah lama x de boy or bdk Serdang yg slalu inspire aku utk menjaga diri, maka aku telah menjadi sgt malas dan x syg muka sendiri. Skang muka aku very der hancur nyeh...
 
Produk yang aku kata bagus tu adalah Tia Amelia.
 
Kelebihannya bg aku:
~Muka cerah. Bagus bg kulit yg slalu burn mcm aku.
~Kulit cam tegang jek
~Kelihatan flawless
~Kurang oily
~Kurang jerawat
~Kurang burn
~Kulit sgt sekata
 
Tak bagus bg aku:
~Sabun dia x leh wat liquid ke...? Susah la aku nak bawak travel
~Mahal. Maintenance tgi ni. I dun like. Satu pek krim 5 g jek kut. Harga lbh 20 hengget. Wah...
~Aku dah cerah, set ni wat muka aku mcm hantu kapur sket...Pasal aku jd sgt der putih.
(Anehnya, kawan aku kata dia x jd putih mcm aku bila pakai. Adakah kerana aku sbenarnya sgt putih. Tangan aku pada bila2 masa pun jauh lbh cerah berbanding muka aku. Putih gile pun x guna kalau bawa keta ari2 pun leh burn mcm pg jemur diri kat pantai okess...)
 
Skang ni aku menggunakan satu rangkaian produk yang konvensional. Aku ske produk ni sbb dia yang aku pernah pakai dulu(sbelum di upgrade) sgt berkesan di muka aku. Malangnya varian baru ni mcm ok tp bila aku campur guna ngan produk bukan rangkaian dia utk cream, muka nampak x nice. Atau kesannya lambat kut. Aku x sabar nak beli toner dan krim dr jenama yang sama tp siri berlainan. Aku x gemar pakai byk sgt barang. Ada satu dua barang ni aku nak guna wat sementara jek. Ada kesan tertentu yang aku nak. Bila dah ok nanti aku nak berhenti pakai. Kategori mahal gak neh. Sabar je la aku. Plus, aku x suke pakai satu set. I hate so much. Paling aku x ske ialah barangan packagingnye besar gedabak. Susah nak bawa travel. Naseb baik yang aku pakai skang packangingnye agak cumel. Aku harap leh bertahan la.
 
Dulu aku pakai dua bende ni jek kat muka. Muka aku very der ok der syg giler muka aku masa tu. Produknya adalah :
 
~Loreal Pure Zone facial wash.
~Olay spot lightening(kaler kuning yer. Yang kaler oren tu tak masuk di muka aku)
 
Sgt ler menyesal aku gedik2 nak tukar pakai produk lain. Haiyoh, pelaburan yang tidak berbaloi. Skang mcm hari2 lak aku kena menjawab dgn org2 yang jarang jumpa aku: Kenapa ngan muka...?
 
Biasanya aku akan jawab : Pakai make-up. Yup, aku rs itu mmg punca utama. Bencinya.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails