Tuesday, January 26, 2010

Terlebih sudah...

Skang waktu rehat. Td aku nampak Encik Iras. Waktu tu aku baru balik dr mendengar penerangan tentang sesuatu yang aku target dalam hidup. Iaitu punyai akaun di mutual fund. Aku dah tahu macam mana aku nak uruskan masa ni. Cuma menunggu masa yang sesuai jek sebab ia melibatkan kewangan. Aku hanya mampu memandang Encik Iras dgn sayu. Aku ada masa hanya 2 hari lagi. Oh, singkatnya. I wish I can tell him that I am leaving tp imppossible. Aku nampak Encik Nogori juga pagi ni. Dia memandang aku seketika sewaktu dia lalu td mungkin sbb lagu aku ni kuat sgt kut.
 
Tatkala aku menaip ni. Sbenarnya aku sedang sgt(10x) marah. Jantung rs berdegup laju. Sgt laju td sewaktu aku menerima satu pesanan berkaitan kerja. Aku kata x nak sentuh lagi pasal kerja dlm ni. Tp aku susah nak elak sbb aku rs dgn menterjemahkannya di sini, aku rs lebih lega dan dpt mengelakkan aku dr menghamburkan kemarahan kepada org berkenaan atau org lain. Kefedupan aku bermula dr pagi td lagi. Semua pasal keje.
Tgh ni, aku meluat sekali bila tiba2 jek kita disuruh masuk meeting dan sediakan itu dan ini dalam masa yang singkat ni. Kalau masa tu panjang pun aku x nak wat keje tu sbb ia bukan tugas aku. Tak abis2 aku ngan kawan aku ni kena wat keje org lain. Aku nak pinjam satu perkataan yg slalu diguna oleh blogger lain. Sori ya'amatz sbb aku terpaksa gunakan ia di sini. Aku rs ini best word aku boleh describe tentang sikap org itu. WTF !
 
No doubt, aku mmg baran. Aku cuba utk kuar dr sini dlm keadaan elok. Tp makin hari makin tersembul lak api kemarahan aku. Mmg furious aku dibuatnya. Things here are getting stupid day by day. Akan datang, mana2 tempat belum tentu tak berlaku keadaan stupid seperti ini. Tp aku ada beberapa perkara jek lagi yang perlu aku capai sebelum aku leh say 'bye' spenuhnya kepada dunia pekerjaan.  I just don't like to be a boss. That's why I prefer to work with others. Work for others. And at the same time ada sesetengah bende yang mana senyap2 kita ada lah bos kepada diri sendiri. Aku dah hampir ke detik tu. Aku tgu dgn penuh sabar. Setahun...Hanya setahun lagi.
 
Tak de mood aku nak wat ape2 ni. Terasa sejak pagi td, darah ke ntah ape2 yang dah naik ke hidung/kepala aku dan aku rs batang hidung aku sakit. Ntah nape. Sakit seperti ditekan dgn kuat padahal x de lak aku kepit hidung aku yang x mancung ni dgn ape2.
 
Cuma sket perkara yang menggembirakan aku ari ni adalah sesi penerangan tentang fund tu yg aku dgr td. Aku rs lebih yakin selepas observe bende ni selama beberapa tahun. Let's make the money gain more.
 
Haish, rs nak muntah dah aku dgn segala cengkadak ni. Lagi 2 hari lagi ia nak berakhir. Akhirnya ari ni, aku mula counting down dgn rasminya. Dalam detik2 terakhir ni, ada beberapa perkara yang aku nak lakukan :
 
1) Melihat Encik Iras dan Encik Nogori seberapa kerap yang mungkin.
2) Jumpa dan berckp dgn Mr S sebelum aku blah.
3) Makan bersama org2 yang aku hargai.
4) Email tentang 'last day' aku pada hari berkenaan.
5) Dgr lagu puas2 sbb lps ni aku x de laptop dah.
6) Sabar seberapa terdaya yang mungkin. Bila sabar dah x leh blah, aku prefer utk lari dr tpt tu. Eheh.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails