Monday, January 18, 2010

Jumaat...Malam yang sempurna (3)

Chapter 3. Malam bersama dia tak berakhir di situ. Dia ajak aku breakfast di IKEA pagi tu. Tp mungkin sbb kami sama2 tak bertidur, jd automatic tercancel la plan tu. Sorg lagi adik dia belikan kami semua nasi kerabu pagi tu. Aku trs bersihkan diri. Tp x mandi la. Sm juga dia. Selepas makan, kami hantar adik dia ke tempat kerja. Aku temankan dia lagi ke pos ofis utk ambil hadiah voucher yang dimenangi oleh adik dia, Kimi tu. Dia berharap aku akan stay sehingga petang. Tp aku menolak. Kali ni aku berkeras mengatakan aku nak setelkan urusan aku di rumah. Aku tkt rumah aku busuk lak nanti pasal baju yang dah sehari dlm mesin tu. Thank God mesin tu terletak di bahagian luar dapur. Mmg dah berangin pun kat situ. Aku tahu, kalau aku stay juga, aku bukan hanya akan di situ smp petang. Mesti dia suruh aku bermalam lagi. Oh no, aku tahu dia nak ke rumah abang dia lagi pada hari Ahad utk anta kereta dan ambil kereta dia semula. Aku x kisah utk meneman. Tp aku kisah tentang urusan aku di rumah dan aku kisah tentang berhari-hari nak memakai baju org.  Aku tak mahu itu menjadi kebiasaan. 2 minggu lagi, aku akan tinggal bersama dia sepenuhnya. Aku minta dia sabar sehingga ke saat itu. Sebab selepas tu, aku akan temani dia kemana saja yang dia mahu. Sebab waktu tu, dah sah2 la aku ni mmg depan mata dia pun.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails