Monday, January 18, 2010

Langkawi...Here we come...

Oho, aku rs cam awal sgt aku nak berckp pasal bende ni. Tp apa nak wat, aku excited. Selepas makan malam semalam, aku balik umah kawan aku dulu, lepak. Kami surf internet mencari tiket air asia yang murah dan pakej hotel sekali.
 
Banyak pilihan...Aku minat hotel Frangipani tu. Paling minat Berjaya Langkawi Resort tu. Of coz la ikut hati, aku nak ke situ. Tp memandangkan dia dah pernah menginap di situ, aku rs elokla kalau kami cuba Frangipani lak. Tp dia meyakinkan aku supaya fikir masak2. Dia nak aku dpt apa yang aku betul2 nak. Dia suruh aku pilih tujuan sebenar aku ke Langkawi. Nak shopping ke nak rilex...? Aku jawab : Nak wat spa...Ok2...Maka cr lah hotel terbaik utk relaxing.
 
Tiket utk 2 org dan penginapan 3 hari 2 malam kat Berjaya Langkawi ialah sekitar 1302 ringgit. Murah kan. Bahagi 2 br berapa ratus seorang. Tinggal bajet utk jalan2, kereta sewa, makan dan spa jek. Oh ye: Snorkelling. Ini satu bende yang wajib kami buat. Aku dah gigil bila dia minta aku buat snorkeling. Rs cam nak mati lak aku. Memandangkan kami akan masuk kelas renang bulan depan, aku dah x de alasan menolak. Oh no, habislah aku.
 
Tiket pergi balik utk 2 org dan penginapan 4 hari 3 malam kat tpt sama pula ialah sekitar 1630 ++ ringgit. Yang Frangipani punya hotel tu bajetnye lbh kurang aje. Ada breakfast juga tau. Kami siap survey gambar2 kedua2 resort ni. Wowz....! Tak sabar nak pergi. Uhu.
Dia cam insist nak jugak pergi bulan Julai. Dia dah pilih tarikh 15 ke 19 hb Julai. Aduhai, aku susah nak pujuk dia agar tangguhkan ke selepas raya. Aku cuma nak berhati-hati sebab aku tak nak wat slack spanjang 6 bulan terawal hidup baru aku nanti.
 
Sepanjang tempoh surfing tu, kaki dia menyentuh badan aku, rs geli tapi aku tahan nak ketawa sehinggalah dia mengalihkan kakinya. Dia tunjukkan aku gambar2nye di Perth masa tgk konsert Green Day tu. Aku pujuk dia ke Indonesia. Bandung ke, Bali ke, sebab dia nak sgt bercuti. Aku pun sm. Dia akan bercuti dgn seorang yang lain ke Pangkor pada cuti raya Cina ni. Aku tak ikut. Mmg aku x spatutnya ikut. Biar dia setelkan hal dia dan rilex dgn org tu di sana nanti.
 
Dia kata dia x berminat sgt ke Indonesia sbb kos yang sama leh menginap sgt best kat Langkawi. Ok la, Langkawi pun mmg best. Aku sgt ske Langkawi. Pergi 10 kali pun lom boring. Coklat, seafood....Uuuh, nyam nyam...
 
Then dgn happynya dia bgtahu aku: Jom kumpul duit. Kita holiday oversea nak...?
Aku pun sgt excited la menjawab: Nak...Nak pegi UK. Dia menjawab balik : Boleh...
Dia dah pernah pergi UK. Abg dia pun pernah mengajak aku bercuti bersama kluarga dia ke UK lagi. Tp aku segan, jd aku tolak. Gilek ah aku nak cuti keje smp seminggu utk tu. Walaupun tiket sponsor, duit shopping ngan makan kena la sediakan sendiri. Banyak tu...Cannot la jawabnya buat masa ini. Kalau ke Australia, aku prefer ke Sydney.
Oh, teringat lak Paris. Aku nak pergi Paris, bukan sj nak tgk rumah2 fesyen yang terkemuka, tp juga nak masuk ke toko buku yang utama dan cari buku ini: My Petite Prince. Ehe.
 
Aku cadangkan beberapa nama utk join venture kami ke Langkawi nanti, tp dia bg macam2 alasan lak. Aku rs akan end up ktrg hanya pergi berdua. Hmmh...Whatever...
 
Mcm biasa, aku ambil beberapa gambar dr website Berjaya Langkawi tu utk tatapan dan rujukan. Rs gambar ni tak sama mcm aku tgk smalam. Tp blasah la. Ia tetap la Berjaya Langkawi Resort. Canteksss sgt tu...Tak sabar nak pergi....
 
Langkawi...Here we come...!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails