Tuesday, January 19, 2010

Setia Ku Korbankan

Erm, x perlu la aku nak letak gambar utk entry ni. Nanti bila aku dah ada digicam baru di masa akan datang, brlah aku letak gambar smp lebam. Kamera digital aku skang yang zaman awal2 pengeluaran dia dulu. Leh rakam video tp x de suara. Ahahaha...Ada ngan adik aku lagi lak tu.
 
Pagi ni: 20 Jan 2010, mcm biasa, aku gerak awal dr umah. Sekitar 6.30 am. Nak naik tren konon. Tp macam biasa jugak. Aku terlepas tren lalu aku pun dtg la opis trs. Kul 8.05 am dah smp. Lewat tu. Lewat dr segi masa perjalanan. Tp kiranya aku smp awal la ke opis.
 
Aku naik lif, bila pintu lif buka...Hoh, Encik Nogori depan mata aku. Dia nak turun beli makanan kut. Aku tgk aje la. Terkejut jugak aku. Kerap benar aku jumpa dia akhir2 ni. Kebetulan sungguh. Tapi x de maknanye...
 
Pepagi dah dapat email yang membengkekkan ati. Aku dah reply. Lantakkan email tu. Satu hari nanti bila aku dah x de, feel free la dorg utk hentam aku tahap gaban pun. As expected from them la. Dorg ni ko buat baik cam malaikat hidup pun x guna. Dulu aku dah pernah baik. Cam haprak dibuatnye aku. Boleh pegi mampus la semuanya. Gua dah nak blah...Hahahaha...
 
Aku wat entry ni sj jek nak berkongsi satu tabiat buruk aku. Mcm dlm radio tu. Bunyi iklannye lebih kurang cam gini :
 
"Eh, siap menyala-nyalakan lampu lagi..."
 
Hehe, itu iklan pasal pandu keta smbil dgr lagu kat lorong laju. Aku x de la kena light sbb aku dah dlm kawasan perbandaran kediaman aku. Aku x slow tp smalam petang masa balik keje, aku dgr satu lagu ni kat radio. Lagu feveret aku. Membuai perasaan sungguh. Lalai aku, otak terasa melayang-layangg ntah ke mana. Aku bawak keta agak laju. Sedar2 dah di tengah jalan. Naseb baik aku tersedar sendiri. Kalau tak, kereta aku melompat devider la smalam...Huh, syukurlah naseb aku dan keretaku baby Rayden masih baik.
 
Ini lagunya, mengesankan sekali di jiwa aku. Terasa teringat kenangan lama yang dah nak masuk setahun beberapa bulan lagi.
 
Setia Ku Korbankan
 
Inikah dugaan yang ku terima
Menyintai mu sepenuh jiwa
Untuk bersama mu
Kesabaran membakar fikiran

Rinduku embunan di lautan
Cintamu debunga berterbangan
Tak pernah mempeduli kasih sayang
Yang aku korbankan

***
Kau janjikan bahagia
Namun kau hantui dengan gurauan berbisa
Kau janjikan setia
Rapuh ku berpegang untuk hidup bersamamu
Kembalilah hangati semula asmaraku dengan mu
Demi cinta suci

Andainya tak mungkin ku miliki
Keayuan kasih impianmu
Lepaskan asmara di jiwaku
Setia ku korbankan
 
 
***Ini ada lagi satu lagu Fauziah Latif yang aku dok nyani kat umah sementara aku mengkodek laptop aku yang dipulangkan oleh syarikat. Alah, yang dulu rosak tu. Dorg dah format. Habis data peribadi aku dgn koleksi gambar babies sumer. Juga hilang sumer gambar kenangan si boy. Syg sungguh. Tp x pe lah, x de rezki.
 
Lagu kat bawah ni berlainan sket dr kisah hidup aku. Sebab aku x de bersaing cinta si boy neh dgn mana2 perempuan. Hanya bersaing dgn adik dia yang amatlah syg kat dia kut. Adik lelaki yang rupa pun mcm dia. Sgt garang ye budak neh. Dah besar2 pun masih kaki kontrol. Macam la aku ni nak merampas apa2 dr dia ek. Dorg berdua ni pernah sambut Valentine together you....Wat penat aku jek terkejar-kejar balik kerja awal utk be with him. At last, adik dia jugak yang masuk line. Masa tu br jugak kenal. Br 3-4 bulan kut. Aku dah ragu gak dah masa tu, betul ke tu adik dia...? Ntah2 aku ni jek yang dipermainkan org2 berdua ni. Mentang ler muka serupa. Hai, tinggal kenangan la sumer ni.
 
 
Yang Lebih Kau Cinta

Kucuba untuk jadi yang terbaik
Namun ada dia yang lebih kau cinta
Yang lebih kau cinta

Namun ku akan terus berusaha
Untuk memenangi walaupun ku tahu
Kecewa jua akhirnya

***
Mengapa tak dapat aku memadamkan
Kenangan manis bersamamu
Bahagia yang aku harap-harapkan
Tak ingin aku rasa dipertandingkan
Sehingga diri diperbandingkan
Untuk selamanya

Ketika cinta ini masih lagi bertakhta
Selagi jiwa ini masih jua ingin dipuja
Katakanlah padaku di mana kekurangannya
Untuk kita bahagia berdua saja

Bisakah aku jadi yang terbaik
Kerna ada dia yang lebih kau cinta
Yang lebih kau cinta
 
 
 
 
 
 
 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails