Monday, January 18, 2010

Encik nogori...lalalala...

Alahai Encik Nogori...sayu ati den ni nak meninggalkan hang...
 
Aku masih di opis ni pada jam 6.11 pm. Aku nak balik awal pun, rsnya jem ptg ni. Pg td jem smp aku terpaksa berhenti rehat selepas bayar tol. Si baby Rayden sudah panas. Aku leh nampak berasap di atas bonet kereta sewaktu aku berhenti rehat. Why ye...? Setahu aku ada lagi satu kasut enjin yang rabak.. Ntahla bila aku nak tukar. Rilex dulu la. Semua nak kuar duit skali harung...Pokai hampas aku nanti. Aku ni, smp saat akhir pun masih disusahkan oleh company aku skang neh...Tak pe la beb, sabar ye...Sabar tu separuh dr iman. Hehehe...Beriman keh aku ni...? Aku bukan Muslim yang sempurna. Namun, aku sentiasa mencuba. Berkati aku wahai Tuhanku.
 
Aku terkejut bila td aku tgh bersungguh baca redmummy.com, ttb ada seorang insan laly dgn beg silang kaler biru. Aku dgn tanpa hesitationnye memandang. Owh, Encik Nogori. Aku pandang dia, dia pandang aku. Tupp, trs aku berpaling. Aish, dia ada urusan dtg berdekatan tpt keje aku. Bila dia on the way balik, dia memerhati apa aku buat. Naseb baiklah hanya membaca  laman red. Aiseh...
 
Aku dgr dia kata nak balik dah. Buat apa balik lambat, bukan ade kerja apa pun. Aku dgr lagi ada sorg project mate aku tanya dia: Buat apa balik awal2. Nak pergi dating la tu...Aku nak jugak dgr dia jawab ape. Dia berckp sambil berjalan. Tak berhenti pun. Ntah apa dijawabnye. Aku x berapa dgr. Kalau tak silap aku, dia mengulang jawapan dia tadi. Then aku dgr lagi project mate aku kata: Mentang la ko dah dinaikkan pangkat...
 
Aik, kalau Encik Nogori ni naik pangkat, apa pangkatnya...? Aku bukan tak tahu level pangkat dorg. Mushkil aku. Aku x melayan pandangan dia akhir2 ni. Ntah nape aku sombong sgt. Ade gak aku pandang. Tp utk melemparkan senyum, rs sgt la payah. Aku x  pernah berckp secara rasmi dgn dia. Ada peluang tapi aku mengelak. Aku rs ms tu dia juga nak berckp dgn aku. Tp aku ni menolak dgn jelasnye. Nak buat ape pun berkenal-kenalan yang x perlu neh. Aku x de apa2 target dr dia. Agaknya, bila dah kerap sgt aku menyombong tu, dia dah x nak peduli aku lagi. It's ok la. Tak pe. Better that way la. Kalau tak, aku pun jd sedey gak someday bila aku dah x de kat sini lagi...
 
Hanya sedikit waktu lagi yang aku ada Encik Nogori...Hanya sedikit waktu. Kalau la keadaan boleh berubah dlm waktu yang singkat tu. Aku ske berkawan. Kalau leh, aku nak berkawan dgn dia. Kenal lbh ramai org. Apa yang wat aku kurg senang ialah ckp2 org bila menengok org2 yang tak sepatutnya kenal macam aku dan dia ni berbaik-baik. Tapi ye la kan...Siapalah aku nie...? I am just a super ordinary nothing special lady...I have nothing and I don't deserve anything...Just deep inside my heart, I am longing for one quality sweet life.  

0 comments:

Related Posts with Thumbnails