Wednesday, December 23, 2009

alamak, tension la plak...

nak pepsi, nak pepsi...x dpt pepsi...coke pun bley...haha



Di atas tu adalah minuman kegemaran aku. Kecik2 minum rut bir A&W. Dah besar, pandai beli minuman sendiri, minum Pepsi plak. Dah keje, Pepsi susah nak dpt kat opis, minum Coke lak. Hoho...Aku dan minuman bergas, mmg strongly attach. Ada sesapa nak amik aku jd official spokesperson utk produk2 ni...? Hmmh, rsnye x de...X yah la kut. Kan David Beckam dah ada. Masihkan dia jd juruckp rasmi Pepsi ni...? Aku dah x ikuti perkembangannya.

Aku tgh tensen ni. Pg td aku msh orait. Smalam dan petang sehari sebelumnya pun aku masih orait. Ntah nape aku orait. Sebab hakikatnya aku dah mengalirkan air mata pada malam sebelum tu. (aku rs 2 hari lps kut). Ada tekanan besar pasal keje. Skang keje memberi tekanan yang maha besar dlm hidup aku. Masalah lain x seberat keje. Puncanya, aku kan nak quit tp bos aku cam x nak bg jek. Ada2 jek jln dia nak menyusahkan aku. Aku paham kenapa dia wat mcm tu. Nak slhkan dia pun x leh gak. Sbenarnya aku sgt kecewa. Tambahan lak projek yang aku handle skang dr dulu smp skang menyusahkan aku aje. Aku stay pun ssh. Nak quit pun ssh. Aku x nak bazirkan usia aku kat sini. Hadeh...Kalau ikutkan ati aku yang emo ni, dah brape byk entry emosional yang aku ltk kat sini. Tp tiap kali aku nak letak, hati aku tenang dan lapang dada. Rs mati kutu lak aku nak letak apa. Skang keadaanya belum pasti. Bukan belum pasti aku quit ke tak. Tarikhnya tu x pasti. Jd aku susah nak announce kat project mate yang lain. Kalau aku announce lambat, nanti aku lak yang dilabelkan x bertanggungjawab lak. Balik balik aku jugak yang kena. Aku dah cuba nak quit cara baik, apa nak wat aku x diizinkan. Takpe, itu bukan isunya skang. Atuk sedara aku tgh nak lakukan sesuatu. Mintak maap bos. Aku x sempat buka mulut, dah ada org nak wat keje utk aku. Kali ni atuk sedara aku sendiri yang memainkan peranan. Aku tetau apa atuk nak buat. Bila ditanya, aku cuma kata, aku nak bos aku lepaskan aku sebagaimana yang aku nak. Kalau kena bayar pun aku ok la. At least ada jalan penyelesaian. Skang ni cam tergantung. Aku leh teruskan dgn tarikh yang bos pilih tp apa aku nak ckp kat project mate sebab cara tu akan membuatkan aku ambil cuti penuh sebulan. Of coz la ada org yang akan argue nanti kan. Haish. Setahu aku atuk lembut orgnya, ntah apa yang dia cuba nak wat, aku x pasti. Aku...? Aku dok sini diam2 sambil berdoa smoga Tuhan tolong aku dgn melembutkan ati bos dan buka ati dia agar bertimbang-rs pada aku. Hihi...


Tensen hari ni, puncanye sng aje. Pasal ada satu kes keje aku ni, ssh sgt nak diselesaikan sbb org2 yang berkenaan tu mcm tak paham bahasa. Statement dia yg sering berubah-ubah tu(barangkali sebab nak selamatkan diri sendiri) dan menyusahkan org lain. Aku tak paham klien aku ni, beria-ia nak kita buat sesuatu yang sepatutnya dibayar tp dorg tak nak bayar. Tp nak paksa kt buat. One thing for sure aku leh ckp: Pegi mampus la. Aku dah bosan buat keje yang x de hitam putih, at the end, we are all to be blame. Esok ckp nak A, kita buat A. Pastu lusa ckp nak B lak, dah x mengaku lak yang sebelum ni dia mmg mintak A dr kita. Hape ke bende ni...Aku br tahu sekejap td request tu berlainan dr yang aku dgr selama ni. Aku tak marah pd org yg bgtahu tu, tp aku inform dia je la yang selama ni hal tu x pernah disebut begitu. Org yang terlibat tu pasti nak mengglamerkan diri dia dlm meeting la agaknya, mengada-adakan bende yang x de. Nanti bila aku dah x de kat sini lagi, nak tahu mcm mana dorg ni handle things yang tak bertuan. Punah agaknya. Skang pun dorg dah rosakkan keje2 kami yang belum dorg bayar tu dgn mempunyai kawalan penuh dan menukar kod sesuka ati dorg. Bila ada masalah, cr ktrg plak. Mangkuk hayun heh.


Aku ada sorg kawan dulu. Ganas orgnya. Skang aku jarang jumpa dia. Dah lama aku x kuar malam. Aku yakin kalau aku cerita ni kat dia, mesti dia ckp camni : "Ish, celakanya...Kau tak rs nak bunuh dia ke...?"
Aku kalau leh nak jawab cenggini :"Gile ko, mestila aku nak bunuh dia, tp tgula aku berambus dr situ dulu...". (Imagine aku berckp dgn penuh yakin, riak dan takburnya.hahaha...)
Hakikatnya, aku hanya memberi reaksi sebegini...: "Bai, nak membunuh pun x de la aku nak pakai tgn sendiri. Pun Malaysia ni ada undang2 bai...Plan baik punya dulu br nak wat keje. " (Imagine aku menjawab dgn sengihan lebar smp telinga).


Aku x ske buat sesuatu yang mengkantoikan diri sendiri. Kalau kes2 kritikal, br balas dendam tahap maksima. Skang ni aku rs msh agak ok lagi. Nanti aku dah blah, tahulah aku nak wat ape. Ada beberapa org kat sini yang perlu rs sket pengajaran.


Aku dlm kesusahan skang. Tp aku terima itu semua sebagai takdir Tuhan. Sekurang-kurangnya aku sedar aku hidup x menganiaya org lain. Susah aku sekarang sbb org yang susahkan aku. Kalau aku x wat ape2 pun kat dorg ni, Tuhan satu hari nanti akan tunjuk juga pada dorg ni langit tu tgi ke rendah.


Skang aku dah tensen, maka apa lagi. Haruslah aku ke bawah dan mendapatkan air kegemaran aku dan juga makanan kegemaran aku. heheh...Pepsi/Coke ngan Hash Brown. Tp alahai, dah hampir waktu solat kapit la. Aku x selesa nak makan dlm tempoh berdekatan solat. Ish...Tp aku nak minum. Ahh, turunla kejap.


Ok, chaloo....


p/s: Nape aku ske minum Coke/Pepsi...? Tgklaa tag line kat imej tu. Aku ni mencari alasan jek ni nak minum...Aku sbenarnya tensen pun minum, happy pun minum. Lepak pun minum gak...Minum anytime anywhere la katakan...Sj jek wat2 tensen....Hihihi...





0 comments:

Related Posts with Thumbnails