Thursday, December 10, 2009

Hari tanpa emosi...

Erm, jika semalam aku berkira-kira tentang kemungkinan membuat satu entry maha emosi pada pg ni. Tp pagi ni lain lak jdnya. Rs mcm heartless la plak kat sini. Aku pk pun, perlu ke aku nak letak segala mesej yang bersangkut-paut dgn hal semalam tu kat sini...? Oh, aku rs x perlu la.

Alkisahnya semalam aku cuti emergency disebabkan masalah kesihatan. Dgn tak de hati perutnya, aku ni dinafikan hak aku utk el or mc oleh org2 tertentu. Kat tpt keje aku ni skang, aku dah lama rs mcm not appreciated walhal tak kira berapa byk aku dah korbankan utk keje aku(note : Aku dah lost my beloved boy yang spatutnya aku kahwini tahun depan. Dan sepatutnya aku engage dgn dia bulan ni. Dia left aku sbb dia kata aku workaholic awal bulan 5 yg lps. Seminggu sebelum hari ulang tahun kelahiran aku. Skang aku even x dpt kontek dia sbb dia dh tkr no phone dan dah pindah umah. Malah bila laptop aku rosak, semua gambar kenangan dan catatan kenangan aku bersama dia dah hilang mcm tu aje), brape bagus pun keje aku dah buat, brape banyak aku dah accomplish, brape baik aku bekerjasama dan melayan org lain. At the end, org ttp treat aku buruk. Lbh dr tu, mengada-ngada lak nak mcm2 lagi dan as if nak layanan bagai diri tu raja dan ratu. Aku rs sgt down sbb org2 yang aku pernah treat baik mcm lupa daratan dan treat aku dgn cara tak sepatutnya.

Atas sebab2 di atas tambah lagi dgn punca2 lain yang dtg dr kawan2 aku, aku dgn yakin dan no turning backnye akan berhenti dr keje ni. Bila...? Tak perlu aku nyatakan di sini. Cuma yang aku boleh katakan, thanx to the person yang menyusahkan aku smalam, dia dah mempercepatkan lagi waktu aku berhenti. Aku pasti berhenti. Dah lama aku pk kan ni, tp byk bende yang buat aku melambat-lambatkannya atau membatalkannya. Tp kali ni, aku dah x peduli apa2 kesan yang dtg, aku ttp akan blah dr sini. Dah x de ruang utk aku kat sini. Aku slalu pk yang aku tak nak menyalahkan org lain. Apa2 hal berlaku, aku sepatutnya slhkan diri sendiri.

Bila aku lost boy aku, aku slhkan diri sendiri. Bila aku nak berhenti keje skang pun aku masih nak salahkan dr sendiri...Sebab...? Aku spatutnya dah lama berhenti sebaik sahaja aku ditempatkan di sini lbh kurang 2 thn lalu. Kalau aku lakukannya masa tu, aku tak akan menghadap semua ni skarang. Disebabkan aku meletakkan semua slh ni pd bahu aku sendiri, aku rs lbh lega. Hari ni aku dtg keje dan cuba buat keje aku spt biasa.

Tp aku x dpt trskan keje aku. Banyak lak bende yang pending membuatkan aku terpaksa menunggu lagi. Alangkah boringnya. Mana2 yang boleh, aku dah buat. Aku akan trs lakukan kerja aku selagi aku masih kat sini. Aku bukan jenis org yang x bertanggungjawab yang membiarkan keje kucar-kacir hanya disebabkan aku tahu aku dah nak blah.

Kesimpulannya, sepanjang ari ni, keje aku ialah melayankan keboringan aku yang dah smp tahap gaban neh...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails