Sunday, December 27, 2009

My TNB billing...

Oho, TNB...Aku dah dpt surat dr pemaju meminta aku melakukan pertukaran nama pada bil sejak 2 minggu lps. Alasan, pemaju mahu mendirikan bangunan baru. Dan dgn nama mereka masih ada pada rumah2 yang telah dijual, akan menyulitkan urusan mereka dgn TNB.

Aku ada 2 kali cuti sejak dpt surat tu. Tp setiap kali tu pun aku tak sempat nak uruskannya. Haish, banyak songeh. Akhirnya hari ni 28 Disember 2009, aku dah dpt setelkannya. Nama di bil tu belom tukar lagi. Aku cuma isi borang dan bekalkan pemaju apa yang patut. Pemaju akan setelkan selebihnya dan hubungi aku jika ada apa2 keperluan lagi. Syg sekali, bil SYABAS tak dpt buat mcm tu. Sebab aku punya rumah tu apartmen. Bg anda yang tak mahu susah2 pasal bil air mcm aku, moral of the storynya jgn beli apartmen. Byk sgt songehnya. Susah sgt sbb sumer kongsi la konon, selagi x dpt tandatangan semua org, x dpt tukar bil. Juga perlu setel segala tunggakan sebelum tukar bil. Kalau ada org2 yang masih tertunggak, dgn kita2 sekali x dpt tukar nama. Aduih. Seksa neh. Tak pe, sabar jek dl. Yg ptg TNB dah setel. Jenuh la aku nak menguruskannya. Sebab tak cukup cuti. Aku wat check up ari tu pun pakai Unpaid Leave. Ahaks.

Wokeh..Aku bernaseb baik sbb pemaju mesra pelanggan. Kami(ramai yg dtg wat urusan yg sama td) dilayan dgn baik dan berhemah. Bagus.

Aku belom makan ni. Dr mula lunch hour smp la ni aku dok menguruskan itu sj. Dah pukul 3 ni. masalah bila umah jejauh mcm ni. Tapi nak tranquil lagi private punya pasal, rela aku beli umah yang dilatari suasana hijau segar tu. Skali-skala cam bengkek gak pasal jauh dr bandar KL kan. Dah tu, pg balik KLL kena tol lak, haish. Tp lbh baik dr dok kat Bandar Permaisuri tu. Pegi balik IKEA pun kene tol Penchala. wawawaaa...bazir bebenor.

Aku nak turun la beli makanan. Perut aku ni dah nak bukak konsert Radio Rosak lak ni. Sistem bunyi aku tak bagus. So sbelum aku kena boo ngan semua peminat yang x sberapa ramai ni, eloklah aku pg beli supply. hehe, nak makan apa ye...? Sandwich...? Hash brown...?

p/s: Bos aku ni, aku dah tepon minta dia decide tentang tarikh berhenti aku pun, dia masih x leh decide. Kalau dia trs menyepi mcm ni, aku anggap dia x nak lepaskan aku dgn sebulan notis tu la. Oh, bg aku 2 bulan ye...Tak pe, aku proceed dgn plan B. Minta maaf teman2 project mate, aku terpaksa quit dgn cara x berhemah. Ertinya, aku x dpt announce kepergian aku lbh awal. Sebab nanti ada lak org kecoh bila aku dah berhenti dtg opis walaupun aku masih warga sykt aku. Ngehe...Brani mati noks. Aku ada bukti dowh, aku dah offer counter pay mengikut law, bos yg x mahu. Wat diam2 lak tu. Aku x berminat nak kol 2-3 kali. Dan aku sememangnya bukan org yang berminat utk bincang bende sama berkali-kali. Thank God, cuti aku mencukupi utk dihabiskan. Aha...Kebetulan la plak, tahun baru. Dapat cuti baru. Wuhu...Cuti ku hak aku, nak cuti smp lebam pun x pe...X cukup cuti, unpaid leave ada. Yeahee...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails