Monday, December 28, 2009

Idola Kecil...penyingkiran terakhir

Jiha, satu nama yang aku kira berbakat besar. Walaupun aku secara peribadi x gemari dia, tak dpt dinafikan dia mmg berbakat. Si cilik ni tersingkir pada minggu ini. Seterusnya menidakkan peluang dia untuk bersaing di pentas final. Apa, Maulud masuk final...? Oh no. Kan aku dah kata, penerbit tak kan keluarkan dia. Ske ati dorg la, sbb hakikatnya, aku mmg x nak Jiha masuk final. Ahahaha...

Tak sangka, Idola Kecil dah nak berakhir. Skejap jek rs. Ramai finalis dia tu. 6 org. Haish...? Pelik sbb ramai sgt. Tp setidak-tidaknya, harapan aku untuk melihat si bakat Azzam, Dayana dan Arill ke final dah tercapai. Maulud tu kalau masuk pun belum tentu menang. Jd, biarkanla dia masuk. Aku pk begitu sbb aku yakin Azzam dan Dayana lbh berpotensi menjadi juara berbanding yang lain.

Setiap minggu, Tasha semakin menyerlah. Dia punyai potensi besar. Harapan utk menjadi juara juga tinggi. Begitu juga dgn Ain, rock chic yang masih selesa dn kedudukannya. Beza antara Dayana, Azzam dan peserta-peserta lain hanyalah pada kualiti persembahan mereka yang bertahan sejak awal rancangan. Arill meningkat. Dgn suara tingginya yang sukar ditandingi peserta lain. Satu2nye kelemahan dia hanyalah pada dinamik dan kawalan suaranye yang bernada tinggi tu. Budak air mata ni, kalau jd juara pun ok gak. Tp aku kalau boleh tetap mahu Azzam jd juara.

Jiha dah pamerkan persembahan mantap. Aku agak terkejut dgn komen juri tentang dia. Tp ye lah, org tu lbh pro kan. Tak sangka lak dia tersingkir. Budak2 ni, dah tersingkir pun masih boleh menyanyi dgn baik. Kagum aku. Kalau aku lah, mmg dah x leh. Menitis air mata darah gua beb...Tersingkir, malu siot. Sedih lagi. Tp dorg ni tersingkir yang membanggakan la sebab tersingkirnya dorg setelah bakat yang dipamer tu cukup utk menarik perhatian org.

Aku rs Dayana dah tergelincir sket mutunya dlm persembahan minggu ni. Suara dia cam tak ngam jek dgn lagu tu. Azzam juga. Tp kegagalan Dayan lbh menyerlah. Aku tak paham macam mana dia masih x ditegur juri. Seolah-ola mereka x sedar yang prestasi dia dah menjunam sket sejak Fienaz terkeluar. Benar ke budak ni ada hati nak jd juara...? Kalau dia masih mahukannya, dia perlu berusaha utk kembali ke potensi asal dia. Dia boleh jd penyanyi yang baik. Kalau dia buat album satu hari nanti, aku pasti akan beli.

Ok, time to go for Asar prayer. Nape aku menaip banyak sgt neh...? Sebab kerje aku dah abis utk ari ni. Bersambung esok dgn kehadiran pegawai2 yang berkenaan. Chaloo....Nak balik awal ari ni. Lps solat nanti, dah leh kemas barang2 utk dibawa pulang. Ada coklat dlm laci. Alamak...Ntah2 dah cair dark coklat aku...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails