Monday, December 7, 2009

My Sunday make up day...


Dulu aku pernah nyatakan yang aku masuk kelas make up kan. Dah selesai pun aku ikutinya. Kelas tu pada ari Ahad di Seri Kembangan. Aku pergi dgn opsimate aku, Miss Pinky.

Mencabar gak perjalanan aku. Tp untuk aku berjaya menyertai kelas ni, ada gak cabaran besar. Aku hampir nak batalkan penyertaan aku saat akhir sbb aku ada hal peribadi. Aku rs kalau itu berlaku, haruslah kawan aku berbulu ngan aku. Tabiat aku ske mencancel saat akhir pun makin menjadi-jadi. Tuhan masih sygkan aku. Aku dpt juga pergi ke kursus tu dgn sng hati.

Aku naik tren dr kediaman aku, dijemput kawan aku kat Stesen Serdang. Lps tu kami trs pg ke kelas. Tp kelas lambat lagi nak mula jd kami makan dulu.

Aku x reti nak nyatakan tentang detail kelas tu. Sket yang aku boleh nyatakan, aku sgt takut utk buat praktikal make up selepas makan tgh hari. Tgn aku ni keras semacam jek rsnya. Sebab aku mmg x pernah make up. Malah, aku punya trk smp jenis2 bedak pun aku tak leh beza. Aku x kenal mcm mana tu bedak asas, compact dll. Teruk aku ni kan. Ahaha...Tp bila dah mula, aku rs aku ada bakat la jugak utk wat face portion. Konfiden level aku meningkat neh. Skali bila dah mula buat bahagian mata, aku buat silap. Silap dan makin silap. Plg bestnya, aku ltk celak kat kening. Ahahahaha...Bukan aku je, rmi lagi yang silap. Sebab aku letak pun adalah kerana dorg yang lain meyakinkan aku bahawa itulah produknye utk kening. Hadeh...Cikgu pun ketawakan kami. Kalau cikgu tak tegur masa tu, aku rs aku rupa Mongol nyer worrior la kut. Muka putih dgn kening hitam yang maha tebalnya. hahaha...Bila terkenang tu semua skang, rs nak berguling-guling aku ketawa. Yang pastinya, konfiden level aku jatuh meredum selepas tu. Dan proses2 lain trs jd x seberapa baik lg. Namun, aku berjaya juga lalui kelas tu dgn sukses. Kagum aku tgk kecantikan make up teman2 lain. Aku jek yg worst kut. haha...Tp not bad la for beginning. Tak dela smp tahap buat aku x leh kuar dr kelas tu dgn muka bermake up.

Tak de gambar yang leh aku ltk kat sini. Muka aku dlm gambar sumer pun buruk. hahaha...Tak pe, at least aku belajar. Dan apa yang belajar buat aku makin minat nak belajar. Cikgu kata kami semua harus banyak praktis. Yup, aku dah terbeli barang2 make up sbg persediaan utk masuk kelas ni. Tp sket pun x guna. Hadeh, terpaksa la aku guna kan. Tak pe bebeh, slow2 la. Mungkin akan dtg, aku akan ambil kursus bridal make up.

psst: Hari2 seterusnya aku ke opis, aku masih tak pakai make up. Alah, pakai time hang out je...Heheh...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails