Monday, December 14, 2009

Kemenangan ajaib

Waahhh...

Adha dgr kabarnye tgh sakit mata. Jd dia dihantar pulang ke tanah air lbh awal. Betul ke...? Aku agak sibuk kebelakangan ni. Nak baca Beautifulnara dan Oh Bulan pun x sempat. Ini pun aku menaip secepat yang boleh sbb aku nak sambung blaja sistem utk aku latih esok. Yo yo jek aku neh.

Smalam pasukan bola Malaysia menang 3-1 ke atas Laos, si tuan rumah maka melayakkan diri ke final acara bola sepak. Sekali lagi mereka akan bertemu dgn pasukan Vietnam kan. Huhu...Ari tu kalau tak silap aku dah kalah dgn pasukan tu. Harap Malaysia mampu jd juara.

Aku tgk siaran langsung semalam sambil makan nasi. Masa aku br nak cedok nasi, Laos mendapat jaringan pertama mereka, menyerikan kedudukan mata pada waktu tu. Mati selera aku kejap. Tp x pe, sambung tgk gak. Aku percaya ramai lagi rakyat Malaysia yang menanti dgn penuh debaran seperti aku. Buktinya, pg ni di corong radio, mmg ramai yg komen tentang kemenangan tu.

Syukurlah. Betul kata bro aku, belum cuba belum tahu. Tak sangka pasukan Malaysia dpt mengalahkan Thailand dlm perlawanan terdahulu. Tiba2 bangkit lak. Haruslah si Adha frust kan sbb x dpt bersama-sama dgn Aidil untuk bawa pasukan ke final. Nak wat camne, dah naseb dia. Jd penyokong dpn tivi pun memadai. Org Malaysia ni pun bukan semua yang mampu nak pg sana menyokong. Termasuklah aku...hahaha...Tp aku still menyokong lagi pasukan Malaysia dgn tak berputus asanya. Aku kan rakyat Malaysia...Semangat juang dorg aku pinjam untuk melayari hidup aku yang tgh nak tunggang langgang lagi huru-hara buat masa ni. Hadui. Sket je lagi...Sket je lagi sebelum aku boleh bernafas dgn lega. Tuhan, tolong lah aku...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails