Thursday, December 3, 2009

The Twilight Saga: New Moon

Hmmh, The Twilight Saga : New Moon.
Aku nantikan waktu bersejarah utk aku tgk citer ni. Akhirnya aku tgk gak. Dgn satu project mate aku. Aku tgk pada hari Khamis, 26/11/2009. Keesokan harinya adalah hari raya Haji. Jd site aku tutup separuh hari. Aku tak mengular kali ni ye. Aku legally dah release dr tugas. So kami pun pg la menonton spt yang dirancang.

Aku teruja sgt nak tgk citer ni sbb nak tgk lakonan Robert yang gah diperkatakan sejak siri pertama citer puntianak ni dulu. Ramai org kata heroinnye ni x cantik. Tp aku rs cantik jek. Aku lg asyik menengok dia dr tgk Robert. Dia mcm ada sensual magnet. Aku segan nak melihat Robert. Terlalu cerah makeupnya. Aku rs janggal tgk lelaki maha putih mcm tu.

Byk kali sewaktu aku tgk citer ni, aku rs terkejut. Babak dia a bit creepy. Yg paling mengejutkan ialah babak2 yang melibatkan serigala jadian. Tp aku x dpt komen tentang citer ni sbb aku x paham sgt. Otak aku melayang-layang masa tu walaupun mata aku tertancap pasa skrin panggung. Soon after ktrg kuar dr panggung, aku rs otak aku blank trs pd cerita ni. Ntah la apa yang aku tgk sebentar td. Pendek kata, citer ni langsung tak mengesankan di jiwa aku. Not even wajah Robert yang jd gilaan ramai tu. Aku tak rs apa2. Kemungkinan utk aku tgk sambungan citer ni masih kabur. Tgklah mcm mana trailernya nanti. Aku x kata yang citer ni tak bagus. Mungkin aku je yang slow sket. Sebab aku tak tgk citer ni dr mula.

Walau apapun, aku ttp happy sbb aku berjaya utk tgk citer ni sebagaimana yang aku inginkan. Aku masih x puas. Selepas ni aku akan trs dgn aktiviti aku menonton wayang. Mungkin kehidupan sosial aku akan bertambah baik selepas ni. Menonton wayang buat kahidupan aku rs terisi dan bermakna. Aku dah nyatakan pd project mate aku tu, aku nak dptkan buku dr siri Twilight ni. Sebab membaca lbh mengesankan kat aku dan mungkin leh wat aku lbh faham. Kawan aku ada siri tu. Dan dia msh lagi sibuk membacanya sehingga kini.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails