Tuesday, December 8, 2009

Stress...Legakan dgn coklat


Emm...nyum2...
Lapar sekali rsnya aku skang. Asik lapar jek. Makan ala2 byk tp badan cam cicak kubing la aku neh.
Gambar di atas dan resipi di bawah ni aku ambil dr www.resipi.net
Aku tgh stress skang neh. Ni bukan stress bengang tahap gaban. Ni stress tahap ting tong. Aku rs kat kepala otak aku ni mcm dah ada gambaran rama2 berterbangan. Oho, ting tong sudah...Td minum Coke lagi. Dah mabuk agaknya. ~~Zzzz~~
Kerja byk sgt tp cam ada2 jek bende yang perlu ditunggu sebelum dpt sambung. Tp disebabkan asik dikejar supaya menyiapkan keje, walaupun dlm tempoh menunggu, aku rs x sedap ati.
Td aku nampak kek coklat moist kat jualan bulanan di bawah. Feveret aku gak neh. Jd aku dptkan resipinya dan letak di sini. Lain kali senang aku refer kalau aku sendiri nak masak. Oh ye, aku ada beli sepasang baju baru utk si kecik kesayanganku. Murah aje. Cuma spuloh hengget. Murah2 pun aku beli satu jek...hwa3...
Aku lom boleh masak lagi. Sebab peti aku belum smp. Dah ada peti nnt kena beli oven lak utk masak kek. Jd aku masak 2 yg x berkenaan dgn oven je la dulu. Byk resipi lagi boleh belajar. Sj menghilangkan boring.
Orait. Ni la resipi yang namanya : KEK COKLAT ZAAIMA.
Dulu aku ajar adik aku, walaupun dia lelaki, kena tahu masak makanan yang dia paling ske.
Bahan-bahan
1 cawan serbuk koko
1 cawan gula pasir1 cawan susu cair
1 cawan minyak masak
1/2 cawan susu manis
1 1/4 tepung gandum
1 tsp baking powder
1 tsp soda bikarbonat3 biji telur
Cara Membuatnya
1) Campur koko, gula, susu cair, susu manis dan minyak ke dlm periuk dan masak sebentar atas api kecil hingga semua larut.Tutup api dan biarkan adunan suam.
2) Tepung, baking soda dan baking powder diayak.
3) Telur pukul kembang dan dicampur dlm adunan koko tadi.
4) Gaul rata dan campur tepung.
5) Tuang dlm acuan dan tutup dgn aluminium foil supaya x masuk air.
6) Kukus selama 1 1/2 jam.
Sekian...Slamat mencuba

0 comments:

Related Posts with Thumbnails